زیر بغل تی

زیر بغل تی

عضلات درگیر در این حرکت

حرکت زیر بغل تی بار در اصل عضلات میانی و بالایی کمر را مورد هدف قرار می‌دهد. همچنین برای تقویت عضلات بالای بازو یعنی عضلات دوسر بازویی بسیار مناسب است. عضلات لت یا همان لاستیموس دورسی اصلی ترین هدف این تمرین هستند. این عضلات در قسمت پشت کمر و زیر بازو قرار دارند. به علاوه عضلات بالای کمر، گردن و شانه‌ها نیز در این تمرین به کار گرفته می‌شوند.

روش انجام تمرین

برای انجام تمرین تی بار باید ایتدا قفسه سینه را به پد دستگاه تی بار بچسبانید و دستگیره‌‌های دستگاه را بگیرید و آن‌ها را از حالت قفل خارج کنید. دست‌ها در این موقعیت کاملا به طرف پایین کشیده شده‌اند. سپس دستگیره‌ها را به سمت شکم خود به طرف بالا بکشید. دوباره به آرامی دست‌ها را دراز کنید و به همین ترتیب حرکت را تکرار کنید. در تمام مدت تمرین سر را بالا، کمر را صاف و شانه‌ها را عقب نگه دارید و به هیچ وجه قوز نکنید.

اهمیت حرکت

حرکت زیر بغل تی بار یکی از بهترین تمرینات تناوبی جهت تقویت عضلات کمر است. در این تمرین به دلیل فرم خاص بدن فشار کمی به زانوها وارد می‌شود. در کل تمریناتی که در آن‌ها حالتی مانند پاروزدن وجود داشته باشد طیف وسیعی از عضلات را در بر می گیرند که ممکن است در فعالیت‌های روزمره از آن‌ها غافل بمانیم.